Der offizielle PS3 Thread

  • Zitat

    Original von sektion ottawa


    GH is im vergleich zu RB auch Müll !!!


    Im Grunde mach Plastikrock immer Spaß, egal ob GH oder RB. Hatte mir jetzt das Band Hero Bundle zugelegt, leider noch keinen richtig guten Song in der Karriere entdeckt. Spaßig und eine absolute Empfehlung: Lego Rock Band.


    Ich denke, über kurz oder lang werden wir hier im Fanhaus mal musizieren. Wer ausser Mucki wäre noch dabei?


    Die Plastikklampfen liegen aber mmt. bei mir an der Seite, denn gestern ist endlich MLB 2K10 eingetroffen - Hammer.

  • Hatt jemand schon UFC Undisputed 2010 gespielt? Wenn ja, wie ist es ?

    Du bist für uns die beste Mannschaft auf der Welt, deine Fans sind immer bei dir...Wenn hier ein Spiel beginnt, gibt es nur einen der gewinnt ... Bayer 04!


  • gestern/heute sind die ersten infos zu RB 3 bestätigt worden inkl. video des neuen keyboard controllers.
    release soll ende Oktober 2010 sein.
    also für diejenigen die sich Rockband neu anschaffen wollen, rate ich zu warten (zumal es Europa ausser dem beatles-bundle die guten neuen instrumente nicht gibt)
    http://rockbandaide.com/

    Kevin Butler: "You can't believe everything you read on the internet. That's how World War 1 got started."

  • Genau, die Geräte. Jedesmal wenn ich die Echtholz-Gitarre von Peak/Logitech sehe, spiele ich die Wayne´s World-Szene nach ("Sie wird mal mir gehören, sie wird mal...!"). Bis es soweit ist hilft auch die South Park-Folge zu diesem Thema.

  • Zitat

    Original von Franky_Fanhaus


    Die Plastikklampfen liegen aber mmt. bei mir an der Seite, denn gestern ist endlich MLB 2K10 eingetroffen - Hammer.


    Franky , wie siehts mal mit nem American Sports Tag im FP aus?


    Madden,MLB und NBA ?

  • Gibt jetzt auch SingStars Fußballhits für die PS3


    Hab ich mir so gedacht, für den Preis sicher nicht schlecht.....als ich die Tracklist gesehen hab, ist mir fast ein Ei aus der Hose gefallen....



    Stern des Südens und Lebenslang Grün-Weiß geht ja noch.....aber bei MIR STONN ZO DIR, FC KÖLLE hört der Spaß dann auf....


    http://www.amazon.de/Sony-Sing…mes&qid=1276199303&sr=8-1

    Die Jugend von heute liebt den Luxus, hat schlechte Manieren und verachtet die Autorität. Sie widersprechen ihren Eltern, legen die Beine übereinander und tyrannisieren ihre Lehrer.
    (Sokrates, gr. Philosoph, 470-399 v.Chr.)


    Wenn jemand zu Dir sagt: Die Zeit heilt alle Wunden. Hau ihm in die Fresse und sag: Warte, ist gleich wieder gut.

  • stimmt, ich korrigiere:


    da würd ich lieber mit hannah montanah spielen
    (hell yeah, für die würd ich meine ps3 verschrotten)

    Kevin Butler: "You can't believe everything you read on the internet. That's how World War 1 got started."

  • Zitat

    Original von Renato93
    :D
    Die ist ein bisschen zu alt für mich :LEV16


    Auf alten Pferden lernt man reiten. :levz1 :LEV14

    Die Jugend von heute liebt den Luxus, hat schlechte Manieren und verachtet die Autorität. Sie widersprechen ihren Eltern, legen die Beine übereinander und tyrannisieren ihre Lehrer.
    (Sokrates, gr. Philosoph, 470-399 v.Chr.)


    Wenn jemand zu Dir sagt: Die Zeit heilt alle Wunden. Hau ihm in die Fresse und sag: Warte, ist gleich wieder gut.

  • Gute Nacht Guitar Hero


    gerade bei RockBandAide.com entdeckt:


    Man, USAToday got the scoop on all the juicy Rock Band 3 details! There’s a lot here, but I didn’t want to miss anything, so I borrowed liberally from the USAToday piece and took the liberty of bolding some of the highlights, but make sure to read everything!


    Rock Band 3 Project Director Daniel Sussman told USAToday that development of Rock Band 3 began immediately following Rock Band 2 in September of 2008. As work continued, the rhythm gaming genre’s strength “softened” as time went on, which caused the folks at Harmonix to deepen their focus. As you saw in the previous video, Sussman mentioned that “We saw a kind of staleness in terms of game-play innovation. Really, the main focus of Rock Band 3 development was finding new ways to experience the music and actually doubling down, if you will, on our investment in compelling game play. We are adding a new instrument (a 25-key, fully functioning MIDI keyboard) and we’re adding a whole new mode, which is designed basically to answer that staleness factor.” The result, he says, is “an experience that is both accessible to players who are just getting into this thing, and builds something for the hard-core player who is maybe a little bored with where music games are.”


    “Everybody who wants to keep playing on the instruments they already have, we have enhanced new features and new gameplay for you,” Harmonix designer Sylvain Dubrofsky says. “It’s up to you to decide where you take this.”


    Rock Band 3 will have a much better story. Design your own characters and session musicians from improved character models and watch their story unfold throughout the game. Your band members are seen getting into the van to go to a show, and practicing as well as performing. They even appear as you choose songs to play. “It is a really cool way to make sure you are always in the narrative no matter which mode you are in,” Teasdale says. “The entire game is essentially one story of your band.” Everything you do earns rewards in the goal-based career mode. “Previously our career modes weren’t really about getting better as a Rock Band player, it was about investing time,” Teasdale says. “We developed this entirely new career mode based around unlocking achievement-like goals to show your progression through the game, and also give you incentives to get better.”We have hundreds and hundreds of these goals across instruments and gameplay modes and across (downloadable content). It is a really great way to finish Rock Band in your way, based on your skill, and not on some predetermined path of songs.”


    At the same time, it will f.eature more fluid gameplay. Players can jump in or out of songs without interrupting a song already in progress. They can also change instruments or difficulty settings during a song without pausing. “It’s a really cool way to get rid of that friction that players have when they are in a party situation,” Teasdale says. Another party-friendly mode, “road challenges,” is described by Teasdale as “taking Rock Band 1 and 2’s band world tour (mode) and merging it with Mario Party. We tried to find a way to get the core experience people had playing the band world tour and the things they really enjoyed, like getting the van or getting random set lists, and putting that into a setting that you can finish in an evening instead of a week. So now we have all these tours which are actually you going on a tour of the East Coast or touring across the world, and you are finishing that in three hours or whatever time you think you have to play.”


    One of the biggest f.eatures people were anticipating is included, which is a revamped song-filtering system. With the Rock Band library expected to grow to about 2,000 songs by year’s end, it has grown too big for simply scrolling. With the new system, “you can say, ‘only show me songs in Rock Band 3‘ or ‘only songs under three minutes‘ or ‘Eighties metal songs from my (downloadable) collection,’ ” Teasdale says. “It’s a really cool way to take your full library down to a manageable list of songs.”


    Not to be forgotten, the keyboards’ addition — along with carrying over the three-part harmonies from The Beatles: Rock Band and new Green Day: Rock Band games — means that “you can play as a seven-player band,” Teasdale says, “which is an amazing experience.”


    Finally, there’s “Rock Band Pro.” This new music learning mode lets players develop real-world music-playing fundamentals for keyboards, guitars and drums. More realistic music notations replace the standard color-coded notes during gameplay. For guitar, numbers flow down the screen along six guitar strings, telling you where to place your hands on the neck and when to strum.


    Two new guitar controllers in the works have actual strings where you strum; one is a full-sized, fully functional six-string Squier Stratocaster from Fender. “It can tell where your fingers are based on technology in the neck and the bridge of the guitar. No buttons,” Drake says. “While you’re playing it, it feels exactly like playing a real guitar,” because that’s what you’re doing. The other is a Fender Mustang Pro controller from accessory maker Mad Catz with a field of buttons in each fret. As your fingers compress the smaller non-colored buttons on that guitar’s neck, your finger positions are represented in the game’s display. “You can go from plucking single notes to power chords and bar chords, we have crazy stuff like tapping and slides,” Dubrofsky says. “If you ever had any aspirations of connecting with the music in a deeper way … you are really going to like Rock Band 3.”


    For drums, three new cymbals are added to the standard four drum pads, and you are forced to play the correct cymbal at the right time. “It really immerses you more. You feel more like a drummer,” Dubrofsky says. “It’s not only for expert levels. You can come in on easy and actually play Pro drums. We have all the different levels established. It’s actually really fun. You are playing up on the high hat or down on the snare, and it feels more like a kit than ever before.”


    On keyboards, Sussman says, “we’re actually utilizing the full two-octave range that the keyboard controller has. Everything that you are playing, whether you are playing on easy or expert, is accurate musical information. The track looks like a real keyboard track, and you are playing notes on the keyboard that if you were to step away from the game and were to play on a real piano, they would be the right notes.”


    Pro players can use the mode for private practice or incorporate it while others play the game’s standard arcade modes. “You can be an expert keys-player playing with an all easy band, no problem,” Drake says.

    Kevin Butler: "You can't believe everything you read on the internet. That's how World War 1 got started."

    Einmal editiert, zuletzt von sektion ottawa ()

  • Hi!


    Hat wer Lust ein paar Spielchen FIFA 10 oder FIFA WM zu zocken (auf PS3) ? einfach durch pn melden


    Gruß :levz1

    Oh Sami Sami, Sami Sami Sami Sami Hyypiä!


    “Game after game after game, I realized now what's most important in my life: Football."

    Einmal editiert, zuletzt von SpaceCool ()

  • Weil im Fifa10-Thread kaum jemand vorbeischaut , poste ich es mal hier :


    Fifa 11
    Fußballer mit mehr Persönlichkeit
    Verbesserte Kontrolle bei Pässen und ein optimiertes Verhalten der Akteure auf dem Grün: Das sind keine Wünsche für die deutsche Nationalmannschaft, sondern zwei der neuen F.e.a.t.u.r.e.s von Fifa 11. Auch erstes Bildmaterial hat EA Sports inzwischen veröffentlicht.


    Für Fifa 11 planen die Entwickler bei EA Sports ein Pass-System, das den Namen "Pro Passing" tragen und dem Spieler erlauben soll, die Kraft des Schusses viel direkter als bisher zu steuern. Außerdem gibt es Neuerungen beim Anschneiden von Pässen und Lobs. Auch die künstliche Intelligenz der Kicker wird im Vergleich zu den Vorgängern überarbeitet: Sie sollen über die individuellen Fähigkeiten ihrer Vorbilder verfügen.
    Illustriert wird diese "Player-Personality" Anhand von Wayne Rooney. Der Stürmer soll, wenn er vom Computer gesteuert wird, wie der echte Fußballer ständig ackern und sich bei Bedarf auch mal in die Verteidigung einschalten. Ausgenommen von der Überarbeitung sind nach Angaben von EA Sports übrigens die Torwarte - angeblich auf Wunsch der Spieler.
    Auch die Bewegungen der Spieler sollen sich deutlich stärker an den Originalen orientieren; insgesamt gibt es zehn verschiedene Körpertypen. Wer mag, kann außerdem seine persönlichen Fangesänge aufnehmen und im Spiel wiedergeben lassen. Ein offizielles Veröffentlichungsdatum nennt EA Sports noch nicht - wahrscheinlich erscheint der Titel im Frühherbst 2010.


    Hört sich vielversprechend an.
    Bin mal gespannt !
    Fand die Grafik in Fifa 10 eher durchschnittlich.



    Wieso ist F.e.a.t.u.r.e.s verboten ? :LEV9

  • Mal ne Frage zu GTA auf der PS3.


    Habe bei uns gerade GTA - The lost an damned und The ballad of tony gesehen. Beides auf einer CD für 45€.


    Nun meine Frage: Brauch ich dafür GTA IV und sind das jeweils 2 verschiedene GTA-Teile/Spiele (wie z.B. Vice City Stories und Liberty City Storie) oder ist eines nur ein Erweiterungspack für das andere ?

  • Zitat

    Original von zonex
    Mal ne Frage zu GTA auf der PS3.


    Habe bei uns gerade GTA - The lost an damned und The ballad of tony gesehen. Beides auf einer CD für 45€.


    Nun meine Frage: Brauch ich dafür GTA IV und sind das jeweils 2 verschiedene GTA-Teile/Spiele (wie z.B. Vice City Stories und Liberty City Storie) oder ist eines nur ein Erweiterungspack für das andere ?


    Nein, GTA IV wird nicht benötigt. Und zum anderen, beides sind eigenständige Add-ons.

  • Zitat

    Original von The Barnacle


    Nein, GTA IV wird nicht benötigt. Und zum anderen, beides sind eigenständige Add-ons.


    Also 2 Spiele, die in keinster Weise ineinander eingreifen oder ???


    Weiß nicht genau was du mit Add-ons meinst :LEV9